الملخص

الغرض:  بدأ الشغف الاستراتيجي في الآونة الأخيرة في جذب عدد متزايد من الباحثين على الرغم من وجود عدد قليل من الدراسات المنهجية، إلا أن ظاهرة الشغف سائدة بين رواد الأعمال وهذه دعوة لإجراء دراسات تجريبية ومنهجية من الشغف الاستراتيجي في ريادة الأعمال لتقديم رؤى للممارسة حيث يهدف البحث إلى تطبيق الشغف الاستراتيجي لبناء منظمات ريادية. التصميم ، المنهجية ، النهج : باستخدام مقاربة نوعية في دراسة تطبيقية المتعمقة، تمت دراسة مستشفيات أهلية تعدُّ من المشاريع المتطورة في القطاع الصحي في محافظة النجف الأشرف. النتائج : تشير النتائج بقوة إلى أن أسس بناء منظمات ريادية على مستوى المؤسسات الصحية  تتطلب شغف واحد على الأقل من رواد الأعمال حيث يتم إضفاء الطابع الرسمي على الأعمال التجارية من أجل زيادة الخدمات الصحية. الأصالة , القيمة : المستشفيات هي موقع بحث ممتاز لدراسة الشغف الإستراتيجي لدى إدارة المستشفيات لأنهم يبدؤون حياتهم المهنية وينضمون معاً لتشكيل فرق عمل بسبب شغفهم وحبهم لتقديم خدمات صحية ذات جودة عالية.

هاشم فوزي العبادي *a       ،        حوراء رشيد الموسويb

جامعة الكوفة  / كلية الادارة والاقتصاد

Strategic passion and its role in building entrepreneurial organizations – an applied study on private hospitals In Najaf Governorate

Hashem Fawzi Al-Abadi*a        ,      Hawraa Rashid al-Mousawib

College of Administration and Economics – University of Kufa.

Abstract                                

 The strategic passion has recently  attracted an increasing number of researchers despite the presence of few systematic studies, but the phenomenon of passion is prevalent among entrepreneurs and this is a call for experimental and systematic studies of strategic passion in entrepreneurship to provide insights for the practice where the research aims to apply strategic passion to build entrepreneurial organizations. Using a qualitative approach in an in-depth applied study, private hospitals that are among the most advanced projects in the health sector in Najaf Governorate have been studied. The results strongly indicate that foundations for building entrepreneurial organizations at the level of health institutions require at least one passion from entrepreneurs as businesses are formalized in order to increase health services.

………..تحميل البحث ……….

Print Friendly, PDF & Email